Wachtlijstadvies
Bij wachtlijstadvies gaan we voor u op zoek naar een andere zorgverlener waar u eerder terecht kunt.
Wachttijden
De overheid heeft bepaald wat de maximale wachttijden mogen zijn, de zogenaamde Treeknorm. Wordt u niet binnen deze norm geholpen, dan is de wachttijd te lang.
Wat kunt u doen als u te lang moet wachten?
U kunt zelf contact opnemen met de behandelaar waar u op de wachtlijst staat. De behandelaar kan inschatten hoe urgent uw klachten zijn.
Stad Holland heeft contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en met veel zelfstandige behandelcentra (ZBC). U kunt de zorgverleners vinden in de zorgzoeker. U kunt zelf nagaan of een zorgverlener u eerder kan helpen. De wachttijden vindt u op de website van het desbetreffende ziekenhuis of ZBC en op www.zorgkaartnederland.nl/wachttijden.
Voor GGZ-hulp kunt u de wachttijden vinden op de website www.kiezenindeggz.nl.
Wat kan Stad Holland voor u doen?
Stad Holland kan niet zorgen dat u voorrang krijgt op de wachtlijst bij uw huidige zorgverlener, omdat dit dan ten koste gaat van iemand anders. Wij kunnen wel kijken bij welke zorgverlener u eerder geholpen kunt worden.
Wachtlijstadvies is mogelijk voor zorg die onder de basisverzekering valt.
Wachtlijstadvies aanvragen
U vraagt wachtlijstadvies aan via Mijn Stad Holland of via de Mijn Stad Holland-app. Heeft u geen DigiD of internet tot uw beschikking, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij gaan voor u na waar u eerder terecht kunt. Een eventuele afspraak bij het ziekenhuis moet u zelf maken. Hiervoor heeft u wel een nieuwe verwijzing nodig.
Houdt u er rekening mee dat reeds gevoerde onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden.
Wij kunnen geen bemiddeling doen voor plaatsing in een revalidatiecentrum of een behandeling in het buitenland.
Wachtlijstadvies aanvragen
Regel het via Mijn Stad Holland