Stad Holland gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Stad Holland in top 3 KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2024®

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2024 de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®.

dinsdag 23 april 2024

Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2024 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®. In dit onafhankelijke onderzoek is Stad Holland Zorgverzekeraar net als vorig jaar op de derde plaats geëindigd met een Net Promoter Score (NPS) van +24. Een daling ten opzichte van vorig jaar, maar wel een score die boven het gemiddelde van de markt van zorgverzekeraars ligt. De Netto Trust Score (NTS), waarmee het vertrouwen van verzekerden in Stad Holland wordt gemeten, is +28 en ligt daarmee ook boven het gemiddelde van de markt.

Verzekerden positief over declareren van zorgkosten

Uit het onderzoek komt naar voren dat verzekerden tevreden zijn met het proces rondom het declareren van zorgkosten. Men waardeert de snelheid van het uitbetalen en het gemak van indienen. Beide processen worden dan ook met een gemiddelde score van 8,8 beoordeeld. Ook de app krijgt een hoge waardering: een gemiddelde score van 8,6. Zo zegt een verzekerde: "Gebruiksvriendelijke app van waaruit je ook makkelijk kan chatten of declareren. Afhandeling van vragen of declaraties zijn ook heel snel.”

Tevreden over dienstverlening

Ruim vier op de vijf verzekerden beoordeelt de dienstverlening van Stad Holland met een 8 of hoger. Dat betekent dat Stad Holland gemiddeld beter scoort dan de markt van zorgverzekeraars. Een verzekerde zegt daarover: “Heb in al die jaren een prettige ervaring. Als er zich iets voordoet wat ik niet begrijp, hoef je maar te bellen en het wordt goed uitgelegd."

We zijn zeer dankbaar voor dit resultaat. Stad Holland wil alle verzekerden hartelijk bedanken voor deze positieve beoordeling.

Naar boven