Stad Holland in top 3 KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2024®
Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2024 de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®.
Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2024 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen®. In dit onafhankelijke onderzoek is Stad Holland Zorgverzekeraar net als vorig jaar op de derde plaats geëindigd met een Net Promoter Score (NPS) van +24. Een daling ten opzichte van vorig jaar, maar wel een score die boven het gemiddelde van de markt van zorgverzekeraars ligt. De Netto Trust Score (NTS), waarmee het vertrouwen van verzekerden in Stad Holland wordt gemeten, is +28 en ligt daarmee ook boven het gemiddelde van de markt.
Verzekerden positief over declareren van zorgkosten
Uit het onderzoek komt naar voren dat verzekerden tevreden zijn met het proces rondom het declareren van zorgkosten. Men waardeert de snelheid van het uitbetalen en het gemak van indienen. Beide processen worden dan ook met een gemiddelde score van 8,8 beoordeeld. Ook de app krijgt een hoge waardering: een gemiddelde score van 8,6. Zo zegt een verzekerde: "Gebruiksvriendelijke app van waaruit je ook makkelijk kan chatten of declareren. Afhandeling van vragen of declaraties zijn ook heel snel.”
Tevreden over dienstverlening
Ruim vier op de vijf verzekerden beoordeelt de dienstverlening van Stad Holland met een 8 of hoger. Dat betekent dat Stad Holland gemiddeld beter scoort dan de markt van zorgverzekeraars. Een verzekerde zegt daarover: “Heb in al die jaren een prettige ervaring. Als er zich iets voordoet wat ik niet begrijp, hoef je maar te bellen en het wordt goed uitgelegd."
We zijn zeer dankbaar voor dit resultaat. Stad Holland wil alle verzekerden hartelijk bedanken voor deze positieve beoordeling.