Stad Holland gebruikt cookies

Wij (en derde partijen via third-party cookies) gebruiken de cookies om de website te verbeteren en u gerichte informatie te bieden. Als u alle cookies accepteert, geeft u naast de verplichte functionele cookies toestemming voor het plaatsen van analytische cookies en volg cookies.

  • Analytische cookies: meten het gebruik van de website, om de gebruikerservaring te verbeteren en problemen te signaleren.
  • Volg cookies: meten uw internetgedrag en voorkeuren, zodat we gerichte informatie op onze website kunnen aanbieden. Deze cookies kunnen ook op andere websites gebruikt worden.

U kunt uw cookie instellingen altijd later aanpassen via ons cookiebeleid.

Instellen

Wachtlijstadvies

Bij wachtlijstadvies gaan we voor u op zoek naar een andere zorgverlener waar u eerder terecht kunt. 

Wachttijden

De overheid heeft bepaald wat de maximale wachttijden mogen zijn, de zogenaamde Treeknorm. Wordt u niet binnen deze norm geholpen, dan is de wachttijd te lang.

Wat kunt u doen als u te lang moet wachten?

U kunt zelf contact opnemen met de behandelaar waar u op de wachtlijst staat. De behandelaar kan inschatten hoe urgent uw klachten zijn.

Stad Holland heeft contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en met veel zelfstandige behandelcentra (ZBC). U kunt de zorgverleners vinden in de zorgzoeker. U kunt zelf nagaan of een zorgverlener u eerder kan helpen. De wachttijden vindt u op de website van het desbetreffende ziekenhuis of ZBC en op www.zorgkaartnederland.nl/wachttijden.

Voor GGZ-hulp kunt u de wachttijden vinden op de website www.kiezenindeggz.nl.

Wat kan Stad Holland voor u doen?

Stad Holland kan niet zorgen dat u voorrang krijgt op de wachtlijst bij uw huidige zorgverlener, omdat dit dan ten koste gaat van iemand anders. Wij kunnen wel kijken bij welke zorgverlener u eerder geholpen kunt worden.

Wachtlijstadvies is mogelijk voor zorg die onder de basisverzekering valt.

Wachtlijstadvies aanvragen

U vraagt wachtlijstadvies aan via Mijn Stad Holland of via de Mijn Stad Holland-app. Heeft u geen DigiD of internet tot uw beschikking, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij gaan voor u na waar u eerder terecht kunt. Een eventuele afspraak bij het ziekenhuis moet u zelf maken. Hiervoor heeft u wel een nieuwe verwijzing nodig.

Houdt u er rekening mee dat reeds gevoerde onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden.

Wij kunnen geen bemiddeling doen voor een behandeling in het buitenland.

Wachtlijstadvies aanvragen

Regel het via Mijn Stad Holland

Naar boven