Wachtlijstadvies
Bij wachtlijstadvies gaan we voor u op zoek naar een andere zorgverlener waar u eerder terecht kunt.
Wachttijden
De overheid heeft bepaald wat de maximale wachttijden mogen zijn, de zogenaamde Treeknorm. Wordt u niet binnen deze norm geholpen, dan is de wachttijd te lang.
Wat kunt u doen als u te lang moet wachten?
U kunt zelf contact opnemen met de behandelaar waar u op de wachtlijst staat. De behandelaar kan inschatten hoe urgent uw klachten zijn.
Stad Holland heeft contracten met alle ziekenhuizen in Nederland en met veel zelfstandige behandelcentra (ZBC). U kunt de zorgverleners vinden in de zorgzoeker. U kunt zelf nagaan of een zorgverlener u eerder kan helpen. De wachttijden vindt u op de website van het desbetreffende ziekenhuis of ZBC en op www.zorgkaartnederland.nl/wachttijden.
Voor GGZ-hulp kunt u de wachttijden vinden op de website www.kiezenindeggz.nl.
Wat kan Stad Holland voor u doen?
Stad Holland kan niet zorgen dat u voorrang krijgt op de wachtlijst bij uw huidige zorgverlener, omdat dit dan ten koste gaat van iemand anders. Wij kunnen wel kijken bij welke zorgverlener u eerder geholpen kunt worden.
Wachtlijstadvies is mogelijk voor zorg die onder de basisverzekering valt.
Wachtlijstadvies aanvragen
U vraagt wachtlijstadvies aan via Mijn Stad Holland of via de Mijn Stad Holland-app. Heeft u geen DigiD of internet tot uw beschikking, dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen. Wij gaan voor u na waar u eerder terecht kunt. Een eventuele afspraak bij het ziekenhuis moet u zelf maken. Hiervoor heeft u wel een nieuwe verwijzing nodig.
Houdt u er rekening mee dat reeds gevoerde onderzoeken opnieuw gedaan moeten worden.
Wij kunnen geen bemiddeling doen voor een behandeling in het buitenland.
Wachtlijstadvies aanvragen
Regel het via Mijn Stad Holland