Stad Holland neemt tweede plek in bij KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2022®
Het vertrouwen in Stad Holland is toegenomen, blijkt uit de resultaten van onderzoeksbureau MarketResponse.
Onderzoeksbureau MarketResponse heeft in 2022 net als voorgaande jaren de loyaliteit en tevredenheid onder de verzekerden van zorgverzekeraars gemeten in de KlantenMonitor Zorgverzekeringen 2022. In dit onafhankelijke onderzoek is Stad Holland Zorgverzekeraar op de tweede plaats geëindigd met een Net Promoter Score (NPS) van +38, een grote sprong voorwaarts van 8 NPS punten ten opzichte van 2021. De Netto Trust Score (NTS), waarmee het vertrouwen van verzekerden in Stad Holland wordt gemeten, is gestegen naar +37 (2021: +35).
Algemene ervaring, app en administratie reden voor loyaliteit
Het declaratieproces en de algemene ervaring blijven de grootste redenen waarom onze verzekerden zo loyaal zijn. Daarnaast is het sentiment over de app dit jaar nog positiever geworden. Met name over het gemak en de duidelijkheid van de app zijn verzekerden enthousiast. Verzekerden roemen het gebruiksgemak en de snelheid van de app in combinatie met de eenvoud van het declareren. Het indienen en afhandelen van declaraties wordt het meest positief beoordeeld met een 8,8.
Verzekerden zijn nog steeds tevreden met het contact
Het contact met Stad Holland wordt door verzekerden zeer positief beoordeeld, de scores zijn vrijwel gelijk aan vorig jaar. De website, mijn-omgeving en de app zijn de meest gebruikte contactkanalen. Verzekerden beoordelen deze zeer positief met gemiddelden van 8,2 of hoger. In vergelijking met het marktgemiddelde ligt het oordeel minimaal twee tiende hoger. De app is met een 8,6 het meest positief beoordeelde contactkanaal van Stad Holland. Ook op klantvriendelijkheid scoort Stad Holland goed: maar liefst 90% van de verzekerden is het (helemaal) eens met de stelling dat Stad Holland klantvriendelijk is.
Stad Holland wil alle verzekerden bedanken voor deze mooie beoordeling.