Betalingsregeling
Het kan voorkomen dat het even niet lukt om uw premie, eigen risico of eigen bijdrage te betalen. Om grotere problemen te voorkomen, kunt u het verschuldigde bedrag in termijnen terugbetalen. Wij rekenen in dat geval geen rente of administratiekosten. Lees hier wat de mogelijkheden zijn en hoe u het regelt.
Eigen risico
In 2024 betaalt u de eerste € 375,- aan zorgkosten. Het kan zijn dat u een rekening van ons heeft ontvangen, die u liever in termijnen betaalt.
Dit zijn de regels:
- Het minimumbedrag om een regeling aan te vragen is € 50,-
- De termijnen moeten voor de vervaldatum worden betaald, anders vervalt de regeling
- Kies zelf op welke datum u de termijnen betaalt [nog niet online beschikbaar]
- Heeft u al een regeling voor het eigen risico, dan is het niet mogelijk om een nieuwe regeling online aan te vragen.
- Buiten deze regeling moet u de lopende betaalverplichtingen (rekeningen die buiten de regeling vallen) nakomen.
Vrijwillig eigen risico
Heeft u gekozen voor een vrijwillig eigen risico, waardoor u een korting ontvangt op uw premie. Dan komt u niet in aanmerking voor een regeling.
Is uw eigen risico al afgeschreven van uw rekening en wilt u toch graag een betalingsregeling afspreken? Dan kunt u het betaalde bedrag via uw bank terugboeken (storneren). Zodra u een bericht van ons ontvangt om de rekening te betalen, kunt u een regeling aanvragen.
Premie
Soms lukt het niet om uw premie of de eigen bijdrage op tijd te betalen. U kunt via Mijn Stad Holland of via de app een regeling aanvragen. In sommige gevallen kunt u dit niet zelf doen. Bijvoorbeeld wanneer u al een regeling heeft. Wilt u toch een betalingsregeling? Geen zorgen. Neem contact met ons op om afspraken te maken.