Heeft u een vraag?
Bekijk onze veelgestelde vragen of regel direct uw zaken via onderstaande knoppen. Heeft u het antwoord op uw vraag niet gevonden? Dan helpen we u graag verder via de verschillende contactmogelijkheden van Stad Holland.
Wilt u het zelf regelen? Dat kan!
Veelgestelde vragen
Via uw verzekeringsadviseur kunt u zich nog aanmelden tot en met 31 januari, als uw vorige zorgverzekeraar u uitgeschreven heeft per 1 januari. U heeft dan ook een bewijs van uitschrijving ontvangen.
Neem contact op met uw verzekeringsadviseur om de mogelijkheden te bespreken.
U kunt zich aanmelden voor een aanvullende verzekering als u ook een basisverzekering bij Stad Holland heeft, of deze tegelijkertijd bij uw aanmelding afsluiten. U kunt de aanvullende verzekering afsluiten of wijzigen per 1 januari van het volgende kalenderjaar. De wijziging van uw aanvullende verzekering kunt u tot 1 februari gemakkelijk aan ons doorgeven, deze geldt dan met terugwerkende kracht per 1 januari. Dit kan via Mijn Stad Holland, telefonisch, schriftelijk, via ons contactformulier of via sociale media. Deze opties vindt u op onze contactpagina.
Lees meer op de pagina over aanvullende verzekeringen.
Als u in de laatste dagen van het oude jaar naar ons overgestapt bent, is het mogelijk dat uw oude zorgverzekeraar nog premie voor de maand januari incasseert. Zorgverzekeraars moeten namelijk een aantal dagen voor de afschrijving van uw bankrekening de betaalopdracht al naar de bank sturen. Wanneer u van ons de polis op papier of digitaal ontvangen heeft, dan bent u bij ons verzekerd. U kunt contact opnemen met uw oude zorgverzekeraar om te vragen óf en wanneer zij de premie aan u terugstorten.
Het gespreid betalen van het eigen risico doet u in tien termijnen, van februari tot en met november. De eerste termijn (€ 37,50) wordt rond 25 februari automatisch afgeschreven. In de volgende maanden zal het eigen risico rond diezelfde datum automatisch worden afgeschreven. Dit staat los van de betaling voor de premie. Meer informatie over het gespreid betalen van het eigen risico vindt u op de pagina over het gespreid betalen eigen risico.
Met behulp van onderstaand overzicht willen we u laten zien welke gegevens een verzekeringnemer en medeverzekerde kunnen bekijken en wat ze zelf kunnen regelen in Mijn Stad Holland. Bovendien wordt duidelijk van welke personen op de polis ze deze gegevens kunnen inzien.
Wat wilt u doen? | Verzekeringnemer | Medeverzekerde |
---|---|---|
Eigen risico stand bekijken | Ja, van iedereen | Ja, van zichzelf |
Mijn gegevens bekijken | Ja, van iedereen | Ja, van zichzelf |
Mijn verzekering bekijken | Ja, van iedereen | Ja, van zichzelf |
Betaaloverzicht bekijken | Ja | Nee |
Declaratieoverzicht bekijken | Ja, van iedereen | Ja, van zichzelf |
Verbruik fysiotherapie bekijken | Ja, van iedereen | Ja, van zichzelf |
Postvak inzien | Ja, van iedereen | Ja, van zichzelf |
Online declareren | Ja | Ja |
Verzekerde toevoegen op de polis | Ja | Nee |
Polis splitsen | Ja | Ja |
Verzekering opzeggen | Ja | Nee |
Telefoonnummer en e-mailadres wijzigen | Ja | Ja |
Betaalgegevens wijzigen | Ja | Nee |
Eigen risico gespreid betalen wijzigen | Ja | Nee |
Betalingsregeling afsluiten | Ja | Nee |
Kiezen voor papieren of digitale post | Ja | Ja |
Neem contact met ons op
Houd uw verzekerdennummer alvast bij de hand.
Telefoon
06 52 84 82 84
Reactie binnen 2 werkdagen
Contactformulier
Reactie binnen 5 werkdagen
Sociale media
Neem contact op via onze sociale media, of kijk er eens rond.
@StadHolland
Reactie binnen 2 werkdagen
X (Twitter)
@StadHolland
Reactie binnen 2 werkdagen
Postadres
Stad Holland Zorgverzekeraar
Postbus 295
3100 AG Schiedam